Muffiny z jabłkami


Wilgotne, puszyste i bardzo smaczne. Mąkę pszenną można zastąpić uniwersalną mąką bezglutenową, tylko wtedy dajemy jej mniej, bo 200 g i pieczemy  przy włączonej grzałce góra-dół.

Składniki:

- 250 g mąki pszennej
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
- jajko
- 100 g cukru
- 2 łyżeczki cukru waniliowego ( z prawdziwą wanilią najlepiej)
- 80 ml oleju 
- 250 g jogurtu naturalnego
- 1-2 duże jabłka (około 25 dag)
- 2 łyżki soku z cytryny
- 12- 14 papilotek do muffinek

Przygotowanie:

1. Jabłka umyłam, obrałam pokroiłam w kostkę i skropiłam sokiem z cytryny.
2. W misce wymieszałam mąkę z proszkiem do pieczenia i sodą.
3. W drugiej misce zmiksowałam jajko, cukier, cukier waniliowy, olej i jogurt.
4. Składniki z obu misek szybko ze sobą połączyłam, a na końcu wmieszałam jabłka.
5. Formę na muffinki wyłożyłam papilotkami. Nałożyłam do nich ciasto. Wstawiłam do nagrzanego do 180 stopni C (grzanie góra -dół) piekarnika (albo 160 stopni C z termoobiegiem) i piekłam około 30 minut.
6. Po upieczeniu muffinki pozostawiłam na 10 minut w formie. Po tym czasie wyjęłam z formy i studziłam na kratce do całkowitego ostygnięcia.

Inspiracja: Książka "Muffins&Co."




Brak komentarzy

Prześlij komentarz