Polędwiczki wieprzowe z mozzarellą i szynką parmeńską


Propozycja dla mięsożerców- czyli polędwiczki wieprzowe, które są bardzo delikatnym mięsem. Do tego tak samo chudym jak pierś z kurczaka czy królika.

Składniki na 4-5 porcji:

- 1/2 kg polędwiczki wieprzowej
- 2 ząbki czosnku, przeciśnięte przez praskę albo starte na drobnej tarce
-  1 kulka mozzarelli
- 3-4 gałązki rozmarynu
- 70- 100 g szynki parmeńskiej
- 2 łyżki oliwy extra vergine
- 2 łyżki masła 
- kilka pomidorków koktajlowych
- sól do smaku
- czarny pieprz do smaku

Przygotowanie:

1. Polędwiczkę umyłam, osuszyłam i oczyściłam z błony znajdującej się na zewnętrznej stronie mięsa. 
2. Pokroiłam na plastry o grubości 2,5 cm. Każdy kawałek rozbiłam tłuczkiem i natarłam  przeciśniętym przez praskę czosnkiem. Zawinęłam w folię spożywczą i włożyłam do lodówki na  godzinę.
3. Polędwiczki wyjęłam z lodówki i doprawiłam solą oraz pieprzem. Mozzarellę pokroiłam na tyle plasterków ile mamy porcji mięsa. Na każdym kawałku polędwiczki umieściłam plasterek mozzarelli, a na wierzchu położyłam plaster szynki. Spięłam wykałaczką przebijając mięso w 2 miejscach. Pod wystającą wykałaczkę włożyłam kawałek rozmarynu. 
4. Na dużej patelni rozgrzałam oliwę z masłem. Włożyłam mięso szynką do góry i smażyłam przez 2,5-4 minuty na większym ogniu. Przewróciłam na drugą stronę i smażyłam kolejne 2,5 minuty. 
5. Odstawiłam z ognia i posypałam pokrojonymi pomidorkami koktajlowymi. Przed podaniem usunęłam wykałaczki i podałam z pieczonymi ziemniakami. Sos z patelni wykorzystałam do polania porcji mięsa.

Inspiracja: Kwestia Smaku




Brak komentarzy

Prześlij komentarz