Grillowany stek z tuńczyka z marynatą musztardowo-miodową

Jestem jedyną amatorką steków z tuńczyka w domu. Mogę go jeść nawet codziennie. 
Super jest to, że z kawałkiem ryby niewiele trzeba zrobić by uzyskać perfekcyjny smak.  
 
Składniki:

- 1/3 szklanki octu z czerwonego wina
- 1 łyżka musztardy Dijon
- 1 łyżka naturalnego, płynnego miodu
- 3 łyżki oliwy z oliwek z pierwszego tłoczenia
- szczypta suszonego czosnku albo 1-2 ząbki świeżego czosnku przeciśnięte przez praskę
- świeży stek z tuńczyka (0,5- 1 kg) w temperaturze pokojowej
- czarny, świeżo mielony pieprz do smaku


Przygotowanie:

1.W słoiku albo innym zakrytym pojemniku wymieszałam ocet, musztardę, miód, czosnek i oliwę.  
Wstrząsnęłam żeby wszystkie składniki dobrze się połączyły.
2.Włożyłam tuńczyka do torby do przechowywania żywności, dodałam około 4 łyżek mieszanki z musztardy i miodu.  
Zamknęłam worek i marynowałam przez około 20 minut.
3.Patelnię do grillowania posmarowałam oliwą z oliwek i podgrzałam.
4.Tuńczyka wyjęłam z marynaty, a marynatę przelałam do małego rondla.
Doprowadziłam do wrzenia, zdjęłam z ognia i odłożyłam na bok.
5.Grillowałam tuńczyka na dużym ogniu przez około 2–3 minuty z każdej strony.  
Przed podanie oprószyłam pieprzem i skropiłam gorącą marynatą.


Brak komentarzy

Prześlij komentarz