Świąteczne bezy piernikowe

Bezy piernikowe to lekkie i chrupiące ciasteczka z lekko wilgotnym środkiem. Po brzegi wypełnione smakiem piernika. Także jest słodko i świątecznie.

Składniki:

- 2 duże białka
- szczypta soli
- 1/4 szklanki drobnego cukru (użyłam trzcinowy)
- łyżeczka soku z cytryny
- łyżeczka skrobi ziemniaczanej
- 1/2-3/4 łyżeczki cynamonu
- 1/8 łyżeczki mielonego imbiru
1/8 łyżeczki mielonego anyżku
- 1/8 łyżeczki mielonych goździków
- szczypta kardamonu
- ¼ łyżeczki cukru z prawdziwą wanilią

Przygotowanie:

1. Piekarnik rozgrzałam do 120 stopni C.
2. Białka umieściłam w dużej misce. Na początku ubijałam je mikserem ustawionym na wolne obroty. Kiedy lekko się spieniły dodałam sól, a obroty zwiększyłam do maksimum. Kiedy otrzymałam sztywną pianę zaczęłam dodawać stopniowo, łyżka po łyżce, cukier.
3. Do gęstej piany wlałam sok wyciśnięty z cytryny i skrobię ziemniaczaną.
4. Pod koniec wsypałam przyprawy i wanilię i jeszcze przez chwilę wolno mieszałam.
5. Blachę wyłożyłam papierem do pieczenia.
6. Masę bezową za pomocą rękawa cukierniczego (można łyżeczką) wycisnęłam na blachę.
7. Piekłam około 60-90 minut.(Po 60 minutach są ciągnące w środku, po 90 wysuszone )




Brak komentarzy

Prześlij komentarz