Szuba

Szuba czyli śledź pod pierzynką to pochodząca z kresów sałatka śledziowa, która od kilku lat stale gości na naszym stole. Kolorowa, efektowna, a przede wszystkim przepyszna.

Składniki:


- 2-3 ugotowane średnie buraki
- 3-4 ugotowane jajka na twardo
- 3 ugotowane marchewki
- 1 średnia cebula
- 2-3 ugotowane średnie ziemniaki
- 4 płaty śledzi w słonej zalewie
- mleko albo woda
- olej
- majonez
- sól


Przygotowanie:


1. Śledzie opłukałam w zimnej wodzie. Zalałam mlekiem i odstawiłam na 3 godziny. 
2. Opłukałam z mleka, pokroiłam w kostkę i zalałam olejem na kolejne 30 minut.
3. Pokroiłam w drobną kostkę cebulę. Odcedziłam śledzie, które wymieszałam z cebulą i wyłożyłam na dno szklanego naczynia. Posmarowałam cienką warstwą majonezu.
4. Na tarce jarzynowej starłam ugotowane ziemniaki. Rozłożyłam je równomiernie, posoliłam i posmarowałam kolejną warstwą majonezu. 
5. Na tarce starłam buraki. Posoliłam i nałożyłam majonez. 
6. Następnie starłam marchewki, ponownie posoliłam i posmarowałam majonezem. 
7. Na sam koniec starłam ugotowane jajka. 
8. Szubę przechowuję w lodówce aby dobrze schłodziła się przed podaniem.


Przepis: Poezja Smaku




Brak komentarzy

Prześlij komentarz