Naleśniki piernikowe z serem, orzechami i suszonymi śliwkami

Te piernikowe, nadziewane twarogiem z orzechami i śliwkami naleśniki, to idealny deser, 
aby zaimponować rodzinie i przyjaciołom podczas bożonarodzeniowych Świąt.


Składniki:

- szklanka mąki
- 2- 4 jajka
- 1,5-2 szklanki mleka lub wody (ewentualnie wymieszać pół na pół lub częściowo zastąpić gazowaną wodą mineralną, piwem)
- szczypta soli
- łyżka oleju
- 1-2 łyżeczki kakao (używam surowe kakao)
- płaska łyżeczka cynamonu
- szczypta gałki muszkatołowej
- szczypta mielonego anyżku
- 1/8 łyżeczki mielonych goździków
- 1/8 łyżeczki mielonego imbiru
- łyżeczka cukru z prawdziwą wanilią
- około 2 łyżek cukru
- olej do smażenie
Przygotowanie:

1. Jajka wbijam do miski, solę. Mieszam z płynem. Cały czas ubijając dodaję stopniowo mąkę i pozostałe składniki z wyjątkiem oleju. Gdy ciasto uzyska konsystencję kwaśnej śmietany odstawiam na 30 minut do lodówki (niekoniecznie).
2. Patelnię rozgrzewam, smaruję cieniutko olejem. Wlewam łyżką wazową ciasto, manipulując patelnią tak by rozlało się cienką warstwą na całej powierzchni.
3. Gdy powierzchnia naleśnika jest sucha, odwracam go na drugą stronę i dosmażam.
4. Do ciasta dodaję olej. Następne naleśniki smażę bez natłuszczania patelni.

Składniki na farsz twarogowo-śliwkowy:

- 0,5 kg półtłustego białego sera (używam ze Strzałkowa)
- 125 g śmietany 18%
- łyżeczka cukru waniliowego
- cukier do smaku
- garść suszonych, kalifornijskich posiekanych śliwek
- 4-5 łyżek posiekanych orzechów włoskich

1. Ser rozdrobniłam widelcem, dodałam śmietanę. Całość wymieszałam.
2. Dodałam oba cukry, orzechy, śliwki i orzechy.
3. Naleśniki wypełniłam farszem i złożyłam w trójkąty, można w rulony. Przed podaniem podgrzałam na patelni.


Brak komentarzy

Prześlij komentarz