Świąteczny krem z buraków z wędzonymi śliwkami

 Alternatywa dla tradycyjnego, wigilijnego barszczu. Smak słodkich buraków w zestawieniu z wędzonymi śliwkami i aromatem przypraw nadaje tej zupie oryginalny i głęboki smak.

Składniki:

5-6 upieczonych średnich buraków
- litr warzywnego bulionu
- miód lub cukier do smaku
– 5-7 wędzonych śliwek
– 1 duże, kwaśne jabłko
– 1/2 łyżeczki cynamonu
– szczypta imbiru
– 1/4 łyżeczki mielonych goździków
– szczypta kardamonu
– łyżeczka soku z cytryny albo octu jabłkowy czy białego wina
– sól
- czarny pieprz do smaku 
- łyżka oliwy albo masła 

Przygotowanie:

1. Buraki umyłam, osuszyłam, owinęłam w folię aluminiową i wstawiłam do piekarnika.
 2. Piekarnik rozgrzałam do 180 stopni C i piekłam do miękkości godzinę- półtorej, w zależności od wielkości warzyw.
 3. Pod koniec pieczenia włożyłam do piekarnika owinięte w
 folię jabłko. Piekłam 10-12 minut. Upieczone buraki i jabłko obrałam ze skórki, pokroiłam i wrzuciłam do garnka z gorącym bulionem.
 4. Dodałam przyprawy, sok z cytryny i wędzone śliwki.
5. Całość przez chwilę gotowałam, doprawiłam do smaku solą, pieprzem i miodem. 
6. Wszystko zblendowałam do uzyskania gładkiego kremu.
7. Na koniec dodałam łyżkę masła.


Brak komentarzy

Prześlij komentarz