Pieczone jabłka z miodem i rodzynkami

Prosty przepis na zdrowy i pyszny deser. Zazwyczaj przypominam sobie o pieczonych jabłkach w czasie problemów z żołądkiem, które są dobrze tolerowane przy zatruciach.

Składniki:

- 2 średnie albo większe jabłka
- 2-3 łyżeczki rodzynek
- 2 łyżki naturalnego miodu
- po szczypcie: cynamonu, mielonych goździków, gałki muszkatołowej, mielonego kardamonu i imbiru
    Przygotowanie:
1. Piekarnik nagrzałam do 180 stopni C.
2. Umyte i osuszone jabłka przekroiłam na ¾ wysokości i wyjęłam gniazda nasienne.
3. W jabłku umieściłam rodzynki, miód i przyprawy, umieściłam je na blasze wyściełanej papierem do pieczenia, przykryłam ściętą górą jabłka i wstawiłam do piekarnika.
4. Piekłam przez 30 minut (w razie potrzeby dłużej, im większe jabłka tym dłużej piekę).


Brak komentarzy

Prześlij komentarz