Piwo grzane z pomarańczą

Jeden z moich ulubionych sposobów na zimową rozgrzewkę.
Składniki:

- pół litra jasnego piwa
- 2 łyżki miodu
- 4 plasterki cytryny
- pomarańcza
- laska cynamonu

- szczypta gałki muszkatołowej
- kilka goździków
- 1 cm kawałek świeżego imbiru lub szczypta imbiru w proszku
Przygotowanie:
1. Zawartość butelki wlałam do garnka.
2. Ustawiłam na wolnym ogniu.
3. Pomarańczę i cytrynę sparzyłam i pokroiłam w plastry.
4. Mały kawałek imbiru pokroiłam w cienkie talarki.
5. Wszystkie składniki z wyjątkiem miodu i cynamonu wrzuciłam do powoli podgrzewanego piwa.
6. Kiedy po około 10 minutach grzaniec nabrał większej temperatury dodałam laskę cynamonu, miód i powoli mieszałam.
7. Piwa nie gotuję, tylko czekam, kiedy będzie blisko wrzenia. Wtedy rozlewam całość do szklanek i udekorowałam plastrem pomarańczy i cytryny




Brak komentarzy

Prześlij komentarz