Puszyste placki piernikowe z syropem cynamonowo-klonowym

Myślę, że placki piernikowe mogą być nową tradycją świątecznego poranka. 

Składniki:

    - 1 1/4 szklanki mąki
    - 1 łyżeczka proszku do pieczenia
    - 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
    - 1/2 łyżeczki soli
    - 1 łyżeczka cynamonu
    - 3/4 łyżeczki mielonego imbiru
    - 1/8 łyżeczki goździków
    - 1/8 łyżeczki gałki muszkatołowej
    - 1/4 szklanki brązowego cukru
    - 2 łyżki melasy
    - 2 jajka
    - 4 łyżki masła, stopionego
    - 3/4 szklanki mleka 
     
    Cynamonowy syrop:

    - szklanka syropu klonowego
    - łyżeczka cynamonu

Przygotowanie:

    1. W średniej misce wymieszałam mąkę z proszkiem do pieczenia, sodą, solą, cynamonem, imbirem, goździkami i gałka muszkatołową.
    2. W dużej misce połączyłam brązowy cukier, melasę, 2 jajka, stopione masło i mleko.
    3. Dodałam suche składniki do mokrych i mieszałam, aż się połączyły.
    4. Lekko nasmarowałam tłuszczem rozgrzaną patelnię, wlałam 1-2 łyżki ciasta. Smażyłam około 2-3 minut, aż krawędzie zaczęły wyglądać na „suche”, a w cieście zaczęły tworzyć się pęcherzyki. Za pomocą cienkiej szpatułki odwróciłam placki, które smażyłam przez minutę lub dwie, aż druga strona będzie lekko zrumieniona. Czynność powtarzałam z pozostałym ciastem.
    5. Syrop cynamonowy: w rondelku na średnim ogniu podgrzewałam przez 5 minut syrop klonowy na średnim ogniu. Dodałam cynamon. Podawałam z ciepłymi naleśnikami.



Brak komentarzy

Prześlij komentarz