Spaghetti al pomodoro



Ten przepis nie tylko wygląda prosto, ale jest prosty. Makaron z tym sosem jest u nas przynajmniej raz w tygodniu, bo to jedno z ulubionych dań Franka.

Składniki na 2-3 porcje:

- 1 puszka pulpy pomidorowej (albo 400 g - 500 g świeżych pomidorów bez skóry)
- 1 średnia cebula
- 2-3 ząbki czosnku
- 1-2 łyżki oliwy
- łyżeczka brązowego cukru
- sól do smaku
- pieprz do smaku
- 20 dag makaronu
- świeża bazylia 
- parmezan 

Przygotowanie:

1. Zagotowałam w dużym garnku wodę na makaron, lekko ją osoliłam i wrzuciłam do niego makaron. Gotowałam al dente według wskazówek na opakowaniu.
2. Kiedy makaron się gotował przygotowałam sos. Posiekany czosnek wrzuciłam na rozgrzaną na patelni oliwę, podsmażałam około 30 sekund i dodałam pokrojoną w kostkę cebulę.
3. Kiedy warzywa się zeszkliły dodałam pomidory i doprawiłam solą, cukrem oraz odrobiną pieprzu do smaku.
4. Zmniejszyłam ogień i dusiłam około 20 minut. 
5. Sos umieściłam w kielichu blendera, dodałam listki bazylii i zmiksowałam na gładką masę.
6. Wymieszałam z ugotowanym makaronem, przełożyłam na talerze i posypałam startym parmezanem.




Brak komentarzy

Prześlij komentarz