Aromatyczne kakao


Za sprawą Franka po wielu latach kakao zagościło ponownie na moim stole. Jest aromatyczne i pyszne. Idealne na, nadchodzące dużymi krokami, jesienne i zimowe wieczory.

Składniki na 2 porcje:

- 400 ml mleka 2% albo 3,2% (można zastąpić mlekiem bez laktozy, mlekiem roślinnym albo wodą)
- 2 łyżki cukru (można zastąpić miodem, ksylitolem, syropem daktylowym, cukrem kokosowym itp) Jeśli lubimy bardzo słodkie kakao można dać 3 łyżki cukru.
- 4 łyżki gorzkiego kakao
- 1/8 łyżeczki mielonego kardamonu (opcjonalnie)
- kilka kostek gorzkiej czekolady startej na tarce

Przygotowanie:

1. Mleko razem z cukrem podgrzałam w garnku, ale nie doprowadziłam do wrzenia.
2. Odlałam do kubka około 125 ml zagrzanego mleka, wsypałam kakao, kardamon i wymieszałam bardzo dokładnie, tak aby nie utworzyły się żadne grudki. 
3.Wymieszane kakao z mlekiem i kardamonem przelałam z powrotem do garnka i cały czas mieszając zagotowałam.
4. Przelałam do kubków, a wierzch udekorowałam startą czekoladą.


Brak komentarzy

Prześlij komentarz