Sernik kawowy


Dosyć ciężki, wyrazisty sernik, który powinien przypaść do gustu nie tylko kawoszom. Można do niego zrobić tradycyjny spód ciasteczkowy, ale tym razem postanowiłam go pominąć.

Masa serowa:

-  1 kg sera tłustego lub półtłustego zmielonego trzykrotnie
- 150 g cukru trzcinowego nierafinowanego
- łyżeczka cukru z prawdziwą wanilią
- 3 łyżki mąki pszennej
- 3 jajka
- 2 żółtka
- filiżanka espresso
- 2 łyżki kawy sypkiej

Polewa czekoladowa:

- tabliczka gorzkiej czekolady
- 0,5 tabliczki mlecznej czekolady
- 1 łyżka masła
- 3 łyżki śmietanki kremówki 30% lub 36%
- 3-4 łyżki gorącej wody 

Przygotowanie sernika:

1. Piekarnik rozgrzałam do 220 stopni C. Ustawiłam funkcję góra-dół.
2. W misie miksera utarłam ser z cukrem, wanilią, mąką, kawą espresso i kawą sypką. 
3. Kiedy wszystkie składniki się połączyły dodawałam po jednym jajku, ucierając po każdym dodaniu. Na koniec dodałam żółtka i wymieszałam.
4. Masę przełożyłam do formy o średnicy 25 cm wyłożonej papierem do pieczenia.
5. Włożyć do piekarnika sernik. Umieściłam go na najniższym poziomie piekarnika i przez 10 minut piekłam w temperaturze 220 stopnic, a następnie zmniejszyłam temperaturę do 150ºC.
6.  Po upieczeniu sernik wyjęłam z piekarnika i odstawiłam do przestygnięcia. Ostudzone ciasto wstawiłam do lodówki.

Przygotowanie polewy:

1. Do garnka włożyłam połamaną czekoladę, masło i śmietankę.  Podgrzewałam mieszając, aż składniki się roztopiły i połączyły. Zdjęłam z ognia i dodałam 4 łyżki gorącej wody. Mieszałam, aż polewa stała się gęsta, jednolita i błyszcząca.
2. Gotową polewą udekorowałam górę sernika, który wstawiłam do lodówki.


Brak komentarzy

Prześlij komentarz