Sernik na zimno z borówkami


Jestem fanką serników, a szczególnie serników na zimno. Po nich długo, długo nic i dopiero na końcu pojawiają się kruche ciasta z owocami. Teraz jest już (przed)ostatni dzwonek na sernik z borówkami amerykańskimi, bo wielkimi krokami wkraczamy w jesień, a co za tym idzie żegnamy się z wieloma wakacyjnymi owocami.

Składnik na spód:

- 220 g owsianych ciastek albo innych ulubionych herbatników
- 100 g roztopionego masła
- 100 g migdałów

Składniki na masę serową:

- 500 g serka mascarpone
400 g śmietany kremówki
- 2 łyżki żelatyny
- 60 ml wody
- 150 g drobnego cukru
- 1 łyżeczka cukru z prawdziwą wanilią albo jeszcze lepiej ziarenka z jednej laski wanilii
- skórka otarta z jednej cytryny  (sparzonej cytryny)
- 0,5 szklanki borówek + borówki do dekoracji

 Przygotowanie:

1. Borówki umyłam i przełożyłam na ścierkę, żeby wyschły.
2.Tortownicę wyściełałam papierem do pieczenia.
3. Ciasteczka owsiane bardzo drobno pokruszyłam, a następnie dodałam do nich drobno posiekane i podprażone wcześniej na suchej patelni migdały. Wszystko wymieszałam z rozpuszczonym masłem. Przełożyłam do tortownicy (średnica 21 cm-22 cm) i docisnęłam mocno do dna. Spód włożyłam na  10 min do zamrażarki (można na 30 minut do lodówki).
4. Żelatynę rozpuściłam w 60 ml wody i pozostawiłam na kilkanaście minut aby lekko spęczniała.
5. Połowę cukru (75 g) ubiłam ze śmietaną.
6. W drugiej misce ser mascarpone razem z pozostałym cukrem, cukrem waniliowym i skórką z cytryny utarłam na gładką masę.
7. Przestudzoną żelatynę dodałam do serka mascarpone i mieszałam razem z ubitą wcześniej śmietaną.
8. Na koniec do masy serowej dodałam borówki, wymieszałam i przełożyłam do tortownicy. Na wierzchu ułożyłam borówki amerykańskie. Sernik umieściłam w lodówce na około 3 godziny.




Brak komentarzy

Prześlij komentarz