Ucierane ciasto ze śliwkami i kruszonką


Proste i szybkie ciasto ze śliwkami, które nie ma prawa się nie udać. To zniknęło jeszcze ciepłe, mimo iż upiekłam je bardzo późnym wieczorem.

Składniki na kruszonkę:

-  125 g masła
- 160 g mąki pszennej
- 1/2 szklanki cukru

Składniki na ciasto:

- 200 g masła (temperatura pokojowa)
- 200 g cukru pudru
- 4 jajka
- 250 g mąki pszennej
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 800 g śliwek węgierek
- cukier puder do posypania

Przygotowanie:

1. Ciasto zaczęłam robić od przygotowania kruszonki. Dlatego roztopiłam w rondelku masło. Kiedy ostygło wymieszałam je z mąką i cukrem. Wstawiłam do lodówki.
2. Śliwki opłukałam, osuszyłam, przekroiłam wzdłuż na połówki i usunęłam z nich pestki. 
3. Piekarnik nagrzałam do 180 stopni C. 
4. Tortownicę o średnicy  23-24 cm  posmarowałam tłuszczem. 
5. Przez 8 minut masło z cukrem pudrem ucierałam mikserem na gładką i puszystą masę. Nie przerywając ucierania, wbijałam kolejno po jednym jajku, w około 3 minutowych odstępach czasu. Następnie dodawałam po kilka łyżek przesianej mąki z proszkiem do pieczenia i miksowałam na mniejszych obrotach do połączenia się składników. 
6. Ciasto przełożyłam do formy, wyrównałam powierzchnię i przecięciem do góry ułożyłam na nim śliwki. Na koniec posypałam je kruszonką. 
7. Wstawiłam do nagrzanego piekarnika i piekłam  60 minut. 
8. Po ostudzeniu i oprószyłam cukrem pudrem.

Pomysł: Kwestia Smaku




Brak komentarzy

Prześlij komentarz