Zupa krem z papryką i pomarańczą

Przepis ten znalazłam w książeczce z przepisami Marks & Spencer. Jesteśmy z mężem fanami zup kremów, a pomysł na tę zupę wydał mi się w czasie upałów bardzo orzeźwiający, więc kupiłam pomarańcze i papryki potrzebne do jej przygotowania i zniknęłam w kuchni.

Produkty na dwie porcje:
- 2 pomarańcze
- 2 papryki
- 2 łyżki oliwy z oliwek z pierwszego tłoczenia
- sól
- pieprz


Przygotowanie:
1. Pomarańczową części skórki z kawałka jednej pomarańczy starłam na drobnej tarce uzyskując 2 łyżeczki. Z pozostałego kawałka pomarańczy wycięłam 4 paseczki skórki do dekoracji, a z samych pomarańczy wycisnęłam sok.
2. W garnku rozgrzałam oliwę z oliwek i dodałam do niej oczyszczoną z pestek i pokrojoną w kostkę paprykę, którą pod przykryciem dusiłam 10 minut, co jakiś czas mieszając. Dodałam skórkę z pomarańczy zmniejszając ogień i pod przykryciem gotowałam 20- 25 minut. Mieszałam, pilnując żeby się nie przypaliła papryka.
3. Do garnka z papryką i skórką dodałam sok z pomarańczy, przelałam do blendera i zmiksowałam.
4. Zupę z powrotem przelałam do garnka, doprawiłam pieprzem i solą. 
Zupę można schłodzić i podawać jako chłodnik, albo podawać na ciepło.



2 komentarze

  1. Przyznam, że akurat ta zupa dziwny ma smak, a mój mąż ją zbojkotował ;-)Ale znam osoby, które się nią zachwycają :-)

    OdpowiedzUsuń