Komosa ryżowa z brokułem i serem feta


Składniki:

- szklanka komosy ryżowej
- kilkanaście różyczek brokuła, ugotowanych al dente
- 4 łyżki migdałów pokrojonych w słupki lub płatki uprażonych na suchej patelni
- 3 łyżki tartego parmezanu
- garść rukoli
- 50 g pokruszonego sera feta
- sól morska do smaku
- świeżo zmielony czarny pieprz do smaku 


 Składniki na sos:  

- 0,5 łyżeczki pasty chilli 
 - 2 łyżeczki musztardy 
- 2 łyżki soku z cytryny 
- 3 łyżki oliwy z oliwek

Przygotowanie:

1. Komosę przesypałam na sito, przepłukałam zimną wodą. Przełożyłam do rondelka i zalałam szklanką wody. Dodałam 1/4 łyżeczki soli, zagotowałam. Po zagotowaniu zmniejszyłam ogień i gotowałam 15 minut, co jakiś czas mieszając. 
2. Wszystkie składniki na sos połączyłam ze sobą i dokładnie wymieszałam.
3. Ugotowaną  komosę przełożyłam do dużej salaterki, kiedy ostygła wymieszałam ją z sosem, posypałam parmezanem i uprażonymi migdałami. Dodałam pozostałe składniki: ugotowanego brokuła, ser feta i rukolę. Delikatnie całość wymieszałam, na koniec doprawiając do smaku pieprzem i solą.

* inspiracja: Kwestia Smaku

Brak komentarzy

Prześlij komentarz