Zupa z kopru włoskiego z ciecierzycą i tofu


Składniki:

- łyżka oliwy z oliwek
- litr bulionu z warzyw
- dwie bulwy kopru włoskiego (fenkuł)
- cebula
- pęczek natki pietruszki
- 100 g wędzonego tofu
- 250 g ciecierzycy
- łyżka koncentratu pomidorowego
- sól do smaku
- świeżo zmielony czarny pieprz do smaku

Przygotowanie:

1.  Ciecierzycę moczyłam w wodzie całą noc.
2. Cebulę obrałam i drobno posiekałam.
3. W garnku rozgrzałam oliwę, wrzuciłam do niego cebulę, którą co jakiś czas mieszając zeszkliłam.
3. Umyte i pokrojone w plastry fenkuły dodałam do usmażonej cebuli razem z posiekaną natką pietruszki. Smażyłam 2- 3 minuty.
4. Warzywa zalałam bulionem, dodałam koncentrat pomidorowy, zawartość garnka wymieszałam. Dorzuciłam odsączoną z wody ciecierzycę, pokrojone w kostkę tofu i na wolnym ogniu gotowałam 35 minut.
5. Zupę doprawiłam do smaku solą, pieprzem i gotową rozlałam na talerze. Udekorowałam listkami kopru włoskiego.

Brak komentarzy

Prześlij komentarz