Pralinki czekoladowe

Składniki:

 - 1,5 tabliczki (150 g) gorzkiej czekolady 70% kakao
- 50 g śmietany 30%
- 75 g miękkiego masła
- 2 łyżeczki whisky
- duża łyżka naturalnego miodu
- łyżeczka rozpuszczalnej kawy w proszku
- kilka łyżek kakao do obtoczenia

Przygotowanie:

1. W rondelku śmietanę doprowadziłam do wrzenia. Dodałam do niej miód, kawę rozpuszczalną i zdjęłam z ognia.
2. Do garnka dołożyłam pokruszoną czekoladę i cały czas mieszałam do uzyskania gładkiej, gęstej masy.
3. Dolałam whisky oraz masło i ponownie mieszałam do rozpusczcenia masła i połączenia wszystkich składników.
4. Masę, o grubości 1,5 cm- 2 cm, rozprowadziłam na szeokiej, prostokątnej blasze, którą na dwie godziny wstawiłam do lodówki.
5. Kiedy masa stężała, pokroiłam ją w mniej więcej 2- 3 centymetrowe kwadraty, z których szybko formowałam kulki, a następnie obtaczałam je w kakao. Gotowe wstawiłam do ldówki.



1 komentarz

  1. wygladają cudnie. nie moge się napatrzeć, jutro koniecznie zrobię podobne ;)

    OdpowiedzUsuń