Zupa korzenna z czerwoną soczewicą


Składniki:

- 1 cebula, poszatkowana
- 1,5 łyżki oliwy
- 2 ząbki czosnku, wyciśnięte
- 0,75 łyżeczki mielonej kolendry
- 0,75 łyżeczki mielonego kminu
- 150 g czerwonej soczewicy
- 1, 25 l bulionu z warzyw lub z drobiu
- sok z 0,5 cytryny
- sól do smaku
- świeżo zmielony czarny pieprz do smaku

Przygotowanie:  

1. Na oliwie, w dużym rondlu, od czasu do czasu mieszając, usmażyłam cebulę.
2. Dodałam czosnek, kmin i kolendrę. Po kilku chwilach dodałam soczewicę i bulion.
3. Zupę doprowadziłam do wrzenia, w czasie gotowania z jej powierzchni zdejmowałam szumowiny.
4. Na małym ogniu gotowałam zupę 40 minut, aż soczewica zaczęła się rozpadać. Dodałam sól, odrobinę pieprzu (jeśli zajdzie potrzeba zupę można rozcieńczyć małą ilości wody).
5. Przed podaniem dodałam sok z cytryny.

Brak komentarzy

Prześlij komentarz