Bakaliowe kulki mocy czyli energy balls

Kulki mocy nazwane przez mojego męża kulkami władzy to bardzo słodka i zdrowa przekąska. Z tego przepisu wychodzi 8-9 kulek więc jeśli planuję przygotować je dla większej liczby osób podwajam, a nawet potrajam ilość składników.
Składniki:

- 65 g suszonych moreli
- 65 g daktyli
- 65 g suszonych fig (wycinam szypułki)
- 20 g wiórków kokosowych
- 40 g orzechów laskowych
- 40 g migdałów lub płatków migdałowych
- szczypta cynamonu
- 1 łyżka kakao, opcjonalnie do obtoczenia kulek
 Przygotowanie:

1. Suszone owoce na 3 minuty zalałam wrzątkiem. Po tym czasie wodę wylałam, bakalie wytarłam do sucha i w razie potrzeby odcisnęłam z nich wodę.
2. Wszystkie składniki przełożyć do malaksera i miksowałam, aż masa stała się klejąca.
3. Z masy uformowałam  kulki. Część z nich obtoczyłam w kakao, ale większość domowników woli je  saute.
4. W zasadzie kulki są gotowe do spożycia, ale ja przez minimum godzinę schładzam je w lodówce.
5. Kulki trzymam do 7 dni w zamkniętym pojemniku w lodówce, ale można je zamrozić.



Brak komentarzy

Prześlij komentarz