Schab duszony w sosie własnym

Ten schab w zeszłym roku na Wielkanoc udusiła moja 93-letnia Babcia. Nie pamiętam w swoim życiu świąt, w którym nie gościłby na Jej stole. To, że jest duszony we własnym sosie przyczynia się do jego delikatności i aromatyczności. Polecam nie tylko na święta.
Składniki:

- 1 kg schabu karkowego
 - sól
- czarny pieprz mielony
- 1- 1,5 łyżki majeranku
- główka czosnku
- duża cebula
- 2 liście laurowe
- 3 ziarenka ziela angielskiego
- łyżka masła
- 2 łyżki oleju
- woda lub bulion do podlewania mięsa


Przygotowanie:

1. Dzień wcześniej mięso umyłam i osuszyłam ręcznikiem papierowym.
2. Wzdłuż schabu nacięłam nożem kilka otworów, w które włożyłam po obranym ząbku czosnku. Resztę główki przecisnęłam przez praskę. Schab natarłam solą, pieprzem, majerankiem i resztą czosnku. Zawinęłam w folię spożywczą i pozostawiłam w lodówce na 12 godzin.
3. Na drugi dzień cebulę posiekałam.
4. W dużym rondlu rozgrzałam masło z olejem, wrzuciłam cebulę, którą zeszkliłam. Dodałam czosnek i stale mieszając smażyłam około minuty.
5. Schab wyjęłam z foli, umieściłam w garnku i z każdej strony obsmażałam przez kilka minut. Podlałam niewielką ilością wody, dodałam ziele angielskie, liście laurowe i zagotowałam. Następnie zmniejszyłam ogień i dusiłam około 60- 70 minut, co jakiś czas delikatnie uzupełniając wodę/bulion, pilnując aby mięso się nie przypaliło.
6. Po wystudzeniu takie mięso świetnie smakuje jako dodatek do kanapek.



Brak komentarzy

Prześlij komentarz