Penne z pomidorkami koktajlowymi i bazylią

Niesamowicie prosty, ale przepyszny przepis na penne z pomidorami i bazylią. Nie ma chyba nic łatwiejszego do przygotowania. Pomidory czereśniowe i świeża bazylia nadają temu daniu niepowtarzalny smak. Mogłabym go jeść kilka razy w tygodniu i nigdy mi się nie nudzi.
Składniki na 2 porcje:
    - szklanka pomidorów cherry, przekrojonych na pół
    - 3 pokrojone w plasterki ząbki czosnku
    - łyżka oliwy z oliwek
    - łyżeczka octu z czerwonego wina
    - sól do smaku
    - kilkanaście świeżych liści bazylii
    - około 250 g makaronu penne lub innego ulubionego
    - łyżeczka suszonego oregano
    - szczypta płatków chili (opcjonalnie)
    - 1/4 szklanki tartego grana padano albo parmezanu
Przygotowanie:
1. Makaron ugotowałam zgodnie z instrukcją na opakowaniu.
2. Na dużej patelni, na średnim ogniu, rozgrzałam oliwę z oliwek. Dodałam czosnek i mieszając, smażyłam blisko minutę, aż stał się lekko złoty.
3. Dołożyłam pomidory koktajlowe, oregano, płatki chili, 1/2 łyżeczki soli i 1/4 łyżeczki pieprzu. Zmniejszyłam gaz i mieszając gotowałam 3 minuty, aż pomidorki puściły sok.
4. Na patelnię dodałam około 1⁄4 szklanki parmezanu oraz bazylię. Całość wymieszałam i połączyłam z ugotowanym i odcedzonym makaronem. 
W razie potrzeby podaję z większą ilością sera. 
Gotowy makaron przełożyłam na talerze. 


Brak komentarzy

Prześlij komentarz