Mazurek czekoladowy

Czekoladowy mazurek, który rozpływa się w ustach. Mój syn nazwał go "czekoladownikiem".

Składniki na kruchy spód:

- 200 g mąki krupczatki
- 130 g zimnego masła 82%
- 2 żółtka
- szczypta soli
- 3 łyżki cukru
Składniki na krem czekoladowy:
- 200 g mlecznej czekolady
- 200 ml śmietanki kremówki
- 2 łyżki masła
- migdały bez skórki do dekoracji (opcjonalnie)

Przygotowanie:

1. Piekarnik rozgrzałam do 180 stopni. Blachę delikatnie wysmarowałam masłem i oprószyłam mąką.
2. W misce wymieszałam mąkę, cukier, posiekane masło, żółtka i sól. Ciasto wyrabiałam, aż zaczęło się kleić. Uformowałam kulę, owinęłam folią spożywczą i włożyłam do lodówki na godzinę.
3. Po godzinie ciasto wyjęłam z lodówki rozwałkowałam, podsypując odrobiną mąki. Przełożyłam na blachę, przykryłam papierem do pieczenia. Na papier wsypałam kulki ceramiczne. Piekłam 15 minut. Po tym czasie ściągnęłam papier wraz z kulkami. Wstawiłam ciasto ponownie do piekarnika i piekłam dodatkowe 15-25 minut, aż stało się złociste.
4. Gotowe wyjęłam z piekarnika i pozostawiłam, aż ostygło.
5. Czekoladę połamałam na małe kawałki.
6. Śmietanę z masłem podgrzałam w rondelku.
7. Do śmietanki dodałam czekoladę, poczekałam 2 minuty aż czekolada się rozpuściła  i  wymieszałam.  Wystudziłam, wstawiłam do lodówki do schłodzenia na minimum 12 godzin.
8.  Schłodzoną masę czekoladową wyjęłam z lodówki i ubiłam do otrzymania gęstego kremu. Gotowy krem rozprowadziłam na upieczonym cieście, które udekorowałam migdałami.



Brak komentarzy

Prześlij komentarz