Żurek wielkanocny z boczkiem i białą kiełbasą


Żurek wielkanocny to jedna z moich ulubionych zup. Pojawia się na naszym stole nie tylko na święta.
    Składniki:

    - 1,5 l bulionu lub wody
    - 300 g białej kiełbasy
    - 250 g boczku wędzonego
    - 500 g ziemniaków
    - 2-3 liście laurowe
    - 6 ziaren ziela angielskiego
    - 10 ziaren pieprzu
    - 2-3 łyżki masła
    - 2 nieduże cebule
    - 1 łyżka majeranku
    - 4 ząbki czosnku
    - 1-2 łyżki chrzanu
    - 500 ml zakwasu na żur
    - 125 ml słodkiej śmietany
    - sól do smaku
    - kilka ugotowanych na twardo jajek

    Przygotowanie:

    1. Zagotowałam wodę i wrzuciłam do niej wędzonkę oraz kiełbasę. Zaparzałam nie dopuszczając do wrzenia, przez 30 minut. Po tym czasie wyjęłam wędlinę i mięso i odstawiłam do ostudzenia.
    2. Do wywaru dodałam obrane i pokrojone w kostkę ziemniaki, liście laurowe, ziele angielskie, ziarna pieprzu. Gotowałam kilkanaście minut do miękkości ziemniaków.
    3. Wędzonkę pokroiłam w kostkę, kiełbasę w plasterki. Wrzuciłam razem z posiekaną cebulą na rozgrzane masło. Kiedy wszystko się lekko zrumieniło dodałam posiekany czosnek i majeranek.
    4. Zawartość patelni dodałam do wywaru, doprawiłam chrzanem, solą i pieprzem. Wlałam wymieszany zakwas oraz śmietanę. Doprowadziłam do lekkiego „pykania”. Podałam z jajkiem na twardo.


Brak komentarzy

Prześlij komentarz