Jajka faszerowane w skorupkach prosto z patelni

    Dzisiaj jeszcze jedna potrawa, która na rodzinnym stole jest u nas od zawsze, nie tylko w święta Wielkiej Nocy. Kiedy z moim ciotecznym bratem byliśmy dziećmi, prosiliśmy o takie jajka babcię żeby zrobiła nam na śniadanie. Jajka faszerowane zawsze będą kojarzyć mi się z Babcią Irenką i dzieciństwem.
    Składniki:

    - 7 jajek
    - 2 łyżeczki miękkiego masła + masło do smażenia jajek
    - 1-2 łyżki drobno posiekanej natki pietruszki
    - sól do smaku
    - czarny pieprz do smaku
    - około 4 łyżek bułki tartej 
     
    Przygotowanie:

    1. Jajka ugotowałam na twardo. Ostudziłam, osuszyłam i ostrym nożem przekroiłam wzdłuż na połówki.
    2. Zawartość skorupek delikatnie wydrążyłam łyżeczką, uważałam aby nie uszkodzić jajek. Żółtka i białka razem z miękkim masłem rozgniotłam na gładką masę. Dodałam posiekaną natkę, sól, pieprz i wymieszałam.
    3. Masą jajeczną napełniłam „łódeczki” ze skorupek, posypałam bułką tartą i na małym ogniu, pod przykryciem, usmażyłam na złoty kolor.



Brak komentarzy

Prześlij komentarz