Ciasto milionera

Ciasto dla fanów karmelu, jak dla mnie zbyt słodkie, ale w domu mam miłośników takich łakoci więc często piekę takie desery. 
Kostka milionera w smaku przypomina batona Twix. 
Wcześniej robiłam jego bliskowschodnią wersję z tahini i chałwą dzięki której pierwszy raz zetknęłam się z tym popularnym na Wyspach przysmakiem. 
 
Składniki na spód:
    - 175 g mąki pszennej
    - 125 g masła, zimnego i pokrojonego w kostkę
    - 50 g drobnego cukru
Przygotowanie:

1. Piekarnik nagrzałam do 190 stopni C.
2. Formę o wymiarach 19cm x 29 cm wyłożyłam papierem do pieczenia.
3. Do makutry przesiałam mąkę i wymieszałam z cukrem. Dodałam pokrojone masło i wszystko szybko posiekałam, a następnie zagniotłam.
4. Wyłożyłam do przygotowanej formy i nakłułam widelcem. Piekłam 20 minut, aż ciasto zrobiło się lekko brązowe.

Masa kajmakowa:
    - 1 puszka masy kajmakowej z puszki 400 g 
    albo puszka mleka skondensowanego

    Przygotowanie:
1. Kajmak z puszki wyłożyłam na upieczony spód. 
Jeśli robię z mleka to puszkę z mlekiem zanurzam w garnku z wrzącą wodą i gotuję 3 godziny. Po wyjęciu z wrzątku studzę i wylewam na spód.

Masa czekoladowa:
    - 100 g mlecznej czekolady
    -100g gorzkiej czekolady
     
    Przygotowanie:
1. Czekoladę bardzo drobno posiekałam i  powoli ogrzewałam w kąpieli wodnej, na minimalnym ogniu do momentu jej rozpuszczenia. Lekko przestudziłam i wylałam na ciasto, które wstawiłam na kilka godzin do lodówki.


Brak komentarzy

Prześlij komentarz