Zupa toskańska

Gęsta, sycąca zupa, która jest dobrym sposobem na wykorzystanie resztek warzyw i czerstwego pieczywa.
    Składniki:

    - 2 marchewki
    - 2 białe cebule
    - 1 czerwona cebula
    - 4 ząbki czosnku
    - 1 bakłażan
    - 1 cukinia
    - 3 papryki
    - 2 puszki pomidorów
    - 1,5 l bulionu warzywnego
    - Sok z 1/2 pomarańczy
    - kilka łyżek oliwy
    - 2 gałązki rozmarynu
    - 1 łyżka oregano
    - 1 łyżka bazylii
    - 1 łyżeczka słodkiej papryki
    - szczypta ostrej papryki
    - sól do smaku
    - czarny pieprz do smaku
    - świeża bazylia do dekoracji
    - pieczywo do podania
    - parmezan do podania (opcjonalnie)

    Przygotowanie:
    1. Cebule i czosnek obrałam i drobno posiekałam.
    2. Marchewki umyłam, obrałam i pokroiłam w plasterki.
    3. Bakłażana umyłam, pokroiłam w kostkę, przełożyłam do miski i zasypałam solą. Przykryłam dociskając kawałki, aby puściły soki.
    4. Cukinię umyłam, pokroiłam na plastry lub w półksiężyce.
    5. Papryki umyłam, wydrążyłam i pokroiłam w kostkę.
    6. Na dnie dużego garnka rozgrzałam oliwę, zeszkliłam cebulę oraz czosnek. Dodałam gałązki rozmarynu, słodką i ostrą paprykę oraz marchewkę, krótko smażyłam.
    7. Dorzuciłam pokrojoną paprykę. Smażyłam przez kolejne 5-7 minut.
    8. Podsmażone warzywa zalałam bulionem warzywnym. Gotowałam około 15 minut.
    9. Po 15 minutach dodałam bakłażana, cukinię oraz pomidory. Wymieszałam i gotowałam do miękkości wszystkich warzyw.
    10. Pod koniec gotowania doprawiłam zupę oregano, bazylią oraz solą i pieprzem. Na końcu dolałam sok z pomarańczy.
    11. Zupę podawałam z podpieczonym pieczywem i płatkami parmezanu.
     Inspiracja: "Zakochane w zupach"


1 komentarz