Bułeczki angielskie według przepisu Nigelli Lawson

 W „czasach koronawirusa” pracuję zdalnie z domu więc czas który rano, normalnie upłynąłby mi w drodze do pracy, wykorzystałam na przygotowanie chrupiących bułek na śniadanie. 
Na marginesie zaznaczę, że dzisiaj 24 kwietnia obchodzony jest
Europejski Dzień Śniadania.
Składniki na 8-10 bułeczek:
    - 0,5 kg mąki pszennej
    - 2 łyżeczki sody
    - 2 łyżeczki proszku do pieczenia
    - 2 łyżki drobnego cukru
    - 80 g zimnego masła
    - 300 ml maślanki lub jogurtu naturalnego
    - 1 roztrzepane jajko
    Przygotowanie:
1. Piekarnik nagrzałam do 220 stopni C.
2. Blachę wyłożyłam papierem do pieczenia.
3. Do miski wsypałam mąkę, sodę, proszek do pieczenia i cukier.
4. Masło pokroiłam na kawałki, wrzuciłam do mąki i roztarłam w palcach.
5. Wlałam maślankę i zagniotłam ciasto (można ratować się mikserem z końcówką haka, ale ręcznie też idzie to błyskawicznie)
6. Oprószyłam mąką stolnicę, a gotowe ciasto rozwałkowałam na grubość 4 cm.
7. Bułki wycięłam szklanką o średnicy 8 cm.
8. Wycięte krążki ułożyłam na blaszce, posmarować roztrzepanym jajkiem i piekłam 12-15 minut. 


 


Brak komentarzy

Prześlij komentarz