Pasta z cukinii i ciecierzycy

Coś do chleba?
Składniki na jeden słoik:
- 800 g cukinii / 2 cukinie
- 1 puszka cieciorki / 0,5 szklanki suchej ciecierzycy, namoczonej i ugotowanej
- 3 łyżki posiekanej pietruszki
- 2 – 3 łyżki soku z cytryny
- 0,5 posiekanego ząbka czosnku
- 0,5 łyżeczki mielonego kuminu
- 0,25 łyżeczki mielonej kolendry
- szczypta chili
- sól do smaku
- i czarny pieprz
opcjonalnie do podania: oliwa z oliwek, natka pietruszki i pestki granatu

Przygotowanie:

1. Piekarnik rozgrzałam do 200 stopni. Cukinie przekroiłam, ułożyć na blasze wyłożonej papierem do pieczenia skórą do dołu i piekłam przez 15 – 20 minut do czasu, aż się zrumieniły. 
2. Upieczone cukinie przekroiłam na pół i odlałam nadmiar wody,. Przełożyłam ją wraz z resztą składników do naczynia blendera i zmiksowałam. 
3. Gotową pastę schładzałam w lodówce. Podałam do chleba z oliwą i natką pietruszki. 

Inspiracja: Jadłonomia 


Brak komentarzy

Prześlij komentarz