Pascha wielkanocna według przepisu Agnieszki Kręglickiej

Kiedy dwa lata temu pierwszy raz na święta przygotowałam paschę stała się naszym ulubionym ciastem wielkanocnym.

Składniki:

- 2 l mleka
- laska wanilii
- 0.5 l kwaśnej śmietany
- 6 jaj
- 250 g miękkiego masła
- 3/4 szklanki cukru pudru
- bakalie

Przygotowanie:

1. Bakalie namoczyłam, osuszyłam i niezbyt drobno pokroiłam.
2. Jaja wymieszałam  ze śmietaną.
3. Mleko zagotowałam z rozciętą laską wanilii.
3. Do wrzącego mleka powoli wlewałam jaja roztrzepane ze śmietaną. Gotowałam mieszając aż cały płyn w garnku podzielił się na ser i serwatkę. Ostudziłam, a wanilię usunęłam.
4. Cedzak wyłożyłam podwójną warstwą gazy, a ser odcedziłam. Bardzo dokładnie go odcisnęłam (można zostawić na noc, a rano docisnąć). Serek powinien być sypki.
5.  Masło zmiksowałam z cukrem pudrem. Do makutry dodałam ser, stopniowo wrzucałam masło. Ucierałam, aż powstał spójny krem. Na koniec do masy dodałam bakalie.
6. Wyłożoną gazą miskę napełniłam dość luźnym kremem i wstawiłam do lodówki. Kiedy stężał, przewróciłam na talerz do góry dnem.
Przed podaniem można udekorować.

Więcej: http://ugotuj.to/ugotuj/5408707/pascha+i/p/



Brak komentarzy

Prześlij komentarz