Flądra zapiekana w warzywach























Produkty na 4 osoby:

- 8 świeżych filetów z flądry ( po 2 filety na osobę)
- 2 średnie cukinie
- por
- 2 czerwone papryki
- 2 zółte papryki
- oliwa z oliwek
- 8 ząbków czosnku
- 2 łyżki soku z cytryny
- natka pietruszki
- odrobina przyprawy chilli
- łyżeczka słodkiej papryki
- sól i pieprz do smaku

Przygotowanie:


1. Flądrę dokładnie umyłam, osuszyłam papierowym ręcznikiem, oprószyłam solą, odrobiną pieprzu, natarłam przeciśniętym przez praskę czosnkiem (po ząbku na filet) i skropiłam cytryną.
2. Cukinię i pora pokroiłam w plasterki, paprykę w kostkę, wrzuciłam je do miski, do której dodałam posiekaną natkę pietruszki. Warzywa wymieszałam z oliwą z oliwek oraz z przyprawami. Wyłożyłam je na blachę wyściełaną folią aluminiową  i położyłam na nie rybę, którą skropiłam odrobiną oliwy.
3. Flądrę umieściłam w nagrzanym do 200 stopni piekarniku i piekłam przez 20 minut, na ostatnie 5 minut zmieniając funkcję na grillowanie.

2 komentarze

  1. o raju, jak kolorowo!
    uwielbiam ryby.
    flądra? pysznie! ale wolę mirunę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeszcze nie jadłam miruny. Przy okazji ją przetestuję ;-)

    OdpowiedzUsuń