Chleb toskański bez soli

Składniki:

- 500 g białej mąki chlebowej + porcja dodatkowa do oprószenia
- 1,5 łyżeczki drożdży suszonych
- 2 łyżki oliwy z oliwek + dodatkowa oliwa do posmarowania formy
- 300 ml letniej wody

Przygotowanie:

1. W misce wymieszałam mąkę z drożdżami.
2. Zrobiłam wgłębienie, do którego wlałam oliwę z oliwek oraz wodę. Mąkę połączyłam z płynem i wyrobiłam ciasto.
3. Na oprószonej mąką stolnicy przez 10 minut wyrabiałam ciasto, aż stało się sprężyste. Przełożyłam je do czystej miski, przykryłam czystą ścierką i pozostawiłam na godzinę w ciepłym miejscu, aż podwoiło swoją objętość.
4. Wyrośnięte ciasto przewróciłam na drugą stronę i ponownie ugniatałam przez minutę.
5. Ciasto uformowałam w duży owalny bochenek, przełożyłam do wysmarowanej oliwą formy, przykryłam czystą ścieką i pozostawiłam w ciepłym miejscu na 30 minut.
6. Wierzch chleba nacięłam nożem i wstawiłam do nagrzanego do 200 stopni C. piekarnika. Chleb piekłam 35- 40 minut. W międzyczasie kiedy chleb się zarumienił, zmniejszyłam odrobinę temperaturę w piekarniku.
7. Chleb pozostawiłam do ostudzenia na kracie.




Brak komentarzy

Prześlij komentarz