Farfalle z suszonymi pomidorami

Składniki dla 4 osób:

- 30 g suszonych pomidorów
( ewentualnie pomidorów suszonych z oliwy)
- 55 g orzeszków piniowych
- garść świeżej bazylii
- 2 posiekane ząbki czosnku
- łyżka startego sera parmezan
- 100 ml oliwy z oliwek
- łyżeczka soli
- 400 g makaronu farfalle
-sól morska do smaku
- świeżo zmielony czarny pieprz do smaku

Przygotowanie:

1. Suszone pomidory zalałam wodą i moczyłam przez 25 minut, wylałam wodę, odcisnęłam pomidory i je pokroiłam. ( Jeśli zamiennie używam pomidory ze słoika to ich nie moczę tylko od razu kroję).
2. Orzeszki piniowe opiekłam na suchej patelni, aż się zarumieniły.
3. Połowę z nich zmiażdżyłam wraz z liśćmi bazylii, czosnkiem i solą w moździerzu (można zmikować w blenderze). Stopniowo dodawałam oliwę, a na końcu ser.
4. Pokrojone pomidory połączyłam z sosem bazyliowym.
5. W dużym garnku zagotowałam lekko osoloną wodę, dodałam makaron i gotowałam zgodnie z instrukcją na opakowaniu ( 8- 10 minut).
6. Farfalle odcedziłam i połączyłam z sosem bazyliowo- pomidorowym. Wymieszałam.
7. Makaron podałam w ciepłych talerzach, doprawiłam pieprzem i posypałam pozostałymi orzeszkami piniowymi.

Brak komentarzy

Prześlij komentarz