Ciasto rabarbarowo- jabłkowe z sosem karmelowym

Składniki:

- kilka łodyg rabarbaru, umytych, obranych i pokrojonych w centymetrowe kawałki
- 5 jabłek, obranych, pozbawionych gniazd nasiennych i pokrojonych na małe kawałki
- łyżka soku z cytryny
- kawałek masła do wysmarowania formy

Składniki na ciasto:

- 2 jajka
- 0,5 szklanki cukru (użyłam brązowego)
- 250 g mąki pszennej
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 200 ml mleka
- 150 g roztopionego masła

Składniki na sos karmelowy:   


- 125 ml wody
- 100 g cukru
- 50 g naturalnego miodu                                     - 2 płaskie łyżki czarnej melasy

Przygotowanie

1. Piekarnik nagrzałam do 180 stopni. Formę na ciasto posmarowałam masłem.

2. Oczyszczone i pokrojone owoce wyłożyłam do formy i skropiłam sokiem z cytryny.

3. Jajka utarłam na gładką masę, dodałam do nich cukier i ubijałam przez kilka minut, aż masa stała się gęsta. Dodałam przesianą mąkę razem z proszkiem do pieczenia, wlałam mleko i roztopione masło, miksowałam chwilę do uzyskania jednolitej konsystencji.


4. Gotowe ciasto wylałam na owoce i rozsmarowałam równomiernie na całej ich powierzchni.
5. Do rondelka wlałam 125 ml wody, wsypałam cukier, dodałam miód i melasę. Podgrzewając mieszałam, aż cukier się rozpuścił. Zmniejszyłam ogień i zagotowałam. 

6. Gotowy karmel delikatnie rozprowadziłam po całej powierzchni ciasta. 

7. Formę z ciastem wstawiłam do nagrzanego piekarnika na 35 minut. Po upieczeniu delikatnie je przestudziłam, oprószyłam cukrem pudrem. 

8. Ciasto podaję lekko podgrzane. Świetnie smakuje z dodatkiem lodów waniliowych.

* przepis: kwestiasmaku.com





Brak komentarzy

Prześlij komentarz