Spaghetti z tuńczykiem

Składniki dla 2 osób:

- 250 g spaghetti
- 0,5 cebuli
- 2 ząbki czosnku
- 2,5 łyżki oliwy
- 2- 4 fileciki anchois
- łyżka kaparów
- łyżka zielonych oliwek bez pestek
- papryczka chilli, bez pestek
- 120 g tuńczyka z puszki, w sosie własnym
- starta skórka z 1 spażonej cytryny
- sól do smaku
- czarny pieprz do smaku
- pół pęczka liści natki pietruszki
- garść startego parmezanu

Przygotowanie:

1. Makaron ugotowałam al dente w lekko osolonej wodzie, według instrukcji podanej na opakowamiu.

2. Posiekaną cebulę i czosnek podsmażałam przez 5 minut na oliwie na wolnym ogniu, co jakiś czas mieszając.

3. Dodałam anchois, kapary, posiekane oliwki, oraz chilli. Smażyłam, mieszając około 1- 2 minut.

4. Dołożyłam tuńczyka, startą skórkę z cytryny. Doprawiłam solą, pieprzem i smażyłam 5 minut.

5. Odcedziłam makaron, połączyłam go z sosem, dodałam posiekaną pietruszkę. Wymieszałam.

6. Rozłozyłam na talerze, skropiłam oliwą z oliwek i posypałam startym parmezanem.



3 komentarze

  1. Bardzo popularne połączenie, a jeszcze nigdy go nie próbowałam.

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja uwielbiam to połączenie :) Jedno z najlepszych, jakie znam.

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo lubię tę wersje spaghetti:)

    OdpowiedzUsuń