Jajecznica na szparagach z bazyliowym pesto

Składniki na 2 porcje:

- 4- 5 jajek
- pęczek zielonych szparagów
- 2 łyżki masła
- sól morska do smaku
- świeżo zmielony czarny pieprz
- posiekany szczypiorek (opcjonalnie)

Składniki na pesto:

- garść świeżych listków bazylii
- pół ząbka czosnku
- 1/4 szklanki oliwy z oliwek
- sól
- pieprz

Przygotowanie:

1. Szparagi umyłam, odłamałam twarde końcówki i gotowałam na parze około 6- 10 minut.

2. Jajka wbiłam do miseczki, rozbełtałam. Na patelni rozgrzałam 2 łyżki masła, wylałam na nią jajka ze szczypiorkiem, które smażyłam, aż delikatnie się ścięły.

3. W międzyczasie przygotowałąm pesto: listki bazyli wraz z oliwą i posiekaną połówką ząbka czosnku  zmiksowałam w blenderze. Doprawiłam do smaku solą i pieprzem.

4. Na talerzach ułożyłam ugotowane szpragi, dodałam jajecznicę. Polałam zielonym pesto i dosmaczyłam solą i pieprzem.




1 komentarz