Muffinki razowe z borówką amerykańską



Składniki:




- 2 bardzo dojrzałe banany

- 300 g mąki razowej
- 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
- 1 łyżeczka sody oczyszczonej
- szczypta soli
- 100 g cukru brązowego + 1 łyżka do oprószenia 
- 285 ml maślanki
- 1 duże jajko, dobrze wybełtane
- 75 g oliwy z oliwek albo rozpuszczonego masła
- 200 g borówek amerykańskich, opłukanych i odsączonych



Przygotowanie:




1. Piekarnik rozgrzałam do 190 stopni C.

2. Na blasze ułożyłam formę ze specjalnymi otworami, można użyć foremki do babeczek.
3. Banany obrałam i w misce rozgniotłam widelcem.
4. W dużym naczyniu wymieszałam mąkę, proszek do pieczenia, sodę, sól oraz 100 g cukru trzcinowego.. Zrobiłam w środku wgłębienie i wlałam do niego maślankę. dodałam jajko, oliwę z oliwek oraz banany. Mieszałam, dosyć krótko, składniki łyżką, aż się połączyły. Wsypałam borówki i zamieszałam dwukrotnie.
5. Przełożyłam łyżką ciasto do foremek, posypałam brązowym cukrem. (Foremki powinny być całkowicie wypełnione).
6. Piekłam przez 25 minut, aż ciasto wyrosło i zarumieniło się na wierzchu. Przed wyjęciem z piekarnika sprawdziłam drewnianym patyczkiem czy są gotowe (patyczek powinien być suchy).
7. Przez kilka minut studziłam babeczki w piekarniku w foremkach, po czym wyjęłam je i studziłam na kratce piekarnika.

przepis: Gordon Ramsay "Zdrowa kuchnia"


1 komentarz