Sałatka z bulgurem i pomidorami


Składniki:

- 250 g bulguru
- 2 łyżki przecieru pomidorowego
- 5 łyżek oliwy extra virgin
- sok z 1 cytryny
- 1/3 łyżeczki suszonego chili lub szczypta mielonego chili
- 1 świeże czerwone lub zielone chili, drobno posiekane
- 5 łyżek świeżej pietruszki, drobno posiekanej
- 2 duże pomidory, pokrojone w kostkę
- sól

Przygotowanie:

1. Kaszę zalałam lekko osolonym wrzątkiem, gotowałam 7 minut. Wyłączyłam ogień, garnek z kaszą przykryłam i czekałam, aż bulgur wchłonie całą wodę. Można też bulgur przygotować w inny sposób, a mianowicie wrzucam kaszę do miski, zalewam dużą ilością wrzącej wody. Pozostawiam na 20 minut, aż ziarno zmięknie. Po tym czasie na sicie lub durszlaku odcedzam kaszę, po czym dokładnie odciskam pozostałą w niej wodę.
2. Dodaję przecier pomidorowy, oliwę, sok z cytryny, chili i trochę soli. Mieszam.
3. Dokładam pozostałe składniki, delikatnie mieszam. Sałatka jest gotowa do spożycia.

Brak komentarzy

Prześlij komentarz