Powidła z jagód


Składniki na 3 słoiki:

- kilogram jagód
- 3 łyżki wody
- 10 gwiazdek anyżu
- 300 g cukru


Przygotowanie:  

1. Jagody oczyściłam, umyłam i dokładnie osuszyłam.
2. Włożyłam je do rondla, wlałam wodę i dodałam gwiazdki anyżu. Gotowałam na wolnym ogniu, stale mieszając.
3. Kiedy jagody puściły sok, gotowałam je jeszcze kwadrans, wsypałam cukier. Gotowałam do czasu, aż  powidła stały się odpowiednio gęste.
4. Czyste i suche słoiki, razem z pokrywkami, wyparzyłam. Stosuję metodę wyparzania na sucho KLIK 
5. Do wyparzonego, gorącego słoika (uważając żeby się nie poparzyć) włożyłam powidła i mocno zakręciłam pokrywką i odwróciłam do góry dnem.
6. Ostudzone powidła, po kilku godzinach odwróciłam i odstawiłam w chłodne miejsce.

* inspiracja: Kwestia Smaku





Brak komentarzy

Prześlij komentarz