Zupa z jarmużu

Składniki:

- 200 g drobno posiekanego jarmużu bez łodyg i grubych nerwów
- 5 ziemniaków
- 3 ząbki czosnku
- 1,3  l bulionu warzywnego
- 2 liście laurowe
- 3 ziarenka ziela angielskiego
- 1/3 łyżeczki gałki muszkatołowej 
- 1/3 łyżeczki mielonego kminku 
- sól do smaku
- pieprz do smaku

Przygotowanie:

1. Do wrzącego bulionu dodałam pokrojone w grubą  kostkę ziemniaki, ziele angielskie i liść laurowy. 
2. Gotowałam, aż ziemniaki zrobiły się miękkie. 
3. Dodałam jarmuż, kilka minut gotowałam go na małym ogniu.
4. Zupę zmiksowałam na gładki krem ( przed zmiksowaniem wyłowiłam liście laurowe i ziele angielskie),  doprawiłam gałką, kminkiem, pieprzem i solą.
Doprowadzić do wrzenia. 
5. Gotować jeszcze około 3 minut. 

Zupę można podać z grzankami, ugotowaną ciecierzycą  albo tofu. 

Brak komentarzy

Prześlij komentarz