Babka


Składniki*:

- 4 jajka
- 180 g cukru
- łyżka cukru wanilinowego
- 200 g roztopionego masła + kawałek do wysmarowania formy
- skórka starta z 1 cytryny
- sok wyciśnięty z jednej cytryny
- 140 g mąki pszennej tortowej
- 70 g mąki ziemniaczanej
- łyżeczka proszku do pieczenia
- cukier puder do oprószenia ciasta (opcjonalnie)
- maka albo bułka tarta do oprószenia formy na babkę

* najlepiej aby wszystkie składniki były w temperaturze pokojowej 

Przygotowanie
1. Jajka wbiłam do misy, dodałam do nich cukier i ucierałam mikserem na niskich obrotach przez 10 minut.
2. Masło roztopiłam, ostudziłam, dodałam do niego skórkę startą z cytryny razem z wyciśniętym sokiem.
3. W drugiej misce wymieszałam przesiane obie mąki, razem z proszkiem do pieczenia i cukrem wanilinowym.
4. Mieszankę mączną dodawałam powoli do ubijanych jajek, miksowałam przez chwilę do momentu połączenia się składników. Wlałam ostudzone masło i dokładnie wymieszałam.
5. Formę na babkę (z kominem) wysmarowałam masłem, oprószyłam bułką tartą i wlałam do niej ciasto.
6. Ciasto wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 170 stopni C i piekłam 45- 50 minut. Przed wyjęciem z piekarnika sprawdziłam drewnianym patyczkiem czy babka jest gotowa (patyczek powinien być suchy).
7. Po upieczeniu ciasto wyjęłam i ostudziłam.

Brak komentarzy

Prześlij komentarz