Sernik z musem malinowym na bezowo - migdałowym spodzie

Składniki:

- 250 g mrożonych malin
- odrobina oleju do wysmarowania formy
- 70 g migdałów (bez skórki)
- 75 g ciastek bezowych
- 125 g białej czekolady
- 10 g oleju kokosowego
- 3 łyżeczki żelatyny
- 75 g cukru + 1 łyżka
- 250 g mascarpone
- 350 g mielonego twarogu
- 200 g śmietany kremówki
- świeże maliny do dekoracji (opcjonalnie)

Przygotowanie:

Spód tortownicy (średnica 20 cm) posmarowałam olejem.
2. Migdały uprażyłam na suchej patelni, przestudziłam i posiekałam.
3. Pokruszyłam 45 g bezowych ciastek, białą czekoladę razem z olejem kokosowym rozpuściłam w kąpieli wodnej. Przestudzoną wymieszałam z pokruszonymi bezami i migdałami. Masę wyłożyłam na spód tortownicy i wstawiłam do lodówki na 30 minut.
4. Maliny rozmroziłam.
5. Żelatynę podzieliłam na dwie porcje. Dwa razy po półtorej łyżki żelatyny wymieszałam z odrobiną zimnej wody. Odstawiłam, aby spęczniały.
6. Maliny zmiksowałam razem z łyżką cukru i przetarłam przez sito.
7. Mascarpone wymieszałam z mielonym twarogiem i 75 g cukru.
8. Mus malinowy wymieszałam z 1/3 masy serowej.
9. Pierwszą porcję żelatyny rozpuściłam, podgrzewając na małym ogniu. Lekko przestudziłam i połączyłam z masą malinowo-serową. Wstawiłam do lodówki na 10- 15 minut aby lekko stężała.
10. Drugą porcję żelatyny również rozpuściłam i wymieszałam z masą serową. Umieściłam w lodówce na kilkanaście minut.
11. Śmietanę ubiłam na sztywno (uważając aby jej nie przebić). Podzieliłam na dwie równe porcje i dodałam do każdej z przygotowanych mas.
12. Masę serową na przemian z malinową nakładałam na przygotowany spód bezowy.
13. Ciasto wstawiłam do lodówki na 4 godziny.
14. Zdjęłam obręcz tortownicy.
Ciasto można udekorować pozostałymi pokruszonymi (albo w całości) bezami i świeżymi malinami.

1 komentarz