Gazpacho de melon

Składniki:

- 3 średnie, dojrzałe pomidory
- 1 brzoskwinia
- 1 melon pomarańczowy kantalupa (lub melon galia)
- 2 żółte melony miodowe
- 1 łyżka posiekanej natki pietruszki
- 3 łyżki posiekanego, świeżego oregano
- łyżka cukru
- 3 łyżki oliwy
- zielona papryczka chili
- szczypta soli
- opcjonalnie kostki lodu

Przygotowanie:

1. Pomidory sparzyłam, obrałam ze skóry i pokroiłam w kostkę. 
2. Brzoskwinię również sparzyłam , obrałam, usunęłam pestkę i pokroiłam na kawałki.
3.Papryczkę chili oczyściłam z pestek i drobno posiekałam.
4. Żółte melony przekroiłam na pół, pozbyłam się z nich pestek, obrałam ze skóry i pokroiłam w dużą kostkę.
5. Pomidory, chili (łyżeczkę chili i pomidorów odłożyłam), brzoskwinię, melony, oregano zmiksowałam z cukrem i szczyptą soli. Dodałam oliwę  i dokładnie wymieszałam.
6. Pomarańczowy melon (albo galia) obrałam ze skórki, przekroiłam, usunęłam pestki i pokroiłam w kostkę. Włożyłam do gazpacho razem z odłożonymi chili i pomidorami, delikatnie wymieszałam. 
7. Zupę wstawiłam do lodówki na minimum 2 godziny. Gazpacho można podawać z kruszonym lodem, posypane zieloną pietruszką.

* przepis: Kuchnie Świata. Kuchnia Hiszpańska

Brak komentarzy

Prześlij komentarz