Bezglutenowe placki z borówką amerykańską


Składniki:

- 400 ml mleka kokosowego
- 2 jajka
- 3 łyżki cukru
- 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
- szczypta soli
- 1 i 1/3 szklanki mąki ryżowej
- 250- 300 g jagód albo borówki amerykańskiej

dodatkowo do wyboru: syrop klonowy, miód naturalny np. gryczany, słodka, gęsta śmietana (może być ubita), cukier puder do oprószenia, garść świeżych jagód albo borówek

Przygotowanie:

1. Mleko przełożyłam do rondelka. Przez moment podgrzewałam, aż uzyskało płynną konsystencję. Gotowe przelałam do miski.
2. Do miski z mlekiem wbiłam dwa jajka, dodałam cukier, proszek do pieczenia, sól i przesianą mąkę. Całość delikatnie mieszałam do momentu połączenia się wszystkich składników i uzyskania jednolitej, gęstej masy.
3. Dodałam borówki amerykańskie/ jagody i jeszcze raz wymieszałam.
4. Patelnię do smażenia naleśników, albo inną z nieprzywierającą powłoką, rozgrzałam na średnim ogniu i nakładałam na nią po dwie łyżki ciasta na jednego placka. Kiedy urosły i lekko się zarumieniły przekładałam na drugą stronę i smażyłam jeszcze około 2 minut.

inspiracja: Kwestia Smaku

Brak komentarzy

Prześlij komentarz