Cukinia po prowansalsku

Składniki dla 4 osób:

- 4 większe cukinie
- 175 g pomidorków koktajlowych
- posiekane listki z gałązki rozmarynu
- 2 łyżki octu balsamicznego
- oliwa z oliwek do smażenia
- sól morska do smaku
- świeżo zmielony czarny pieprz do smaku
- listki z kilku gałązek bazylii, podarte

Przygotowanie:

1. Cukinie pokroiłam w plastry o grubości 1 centymetra.
2. Oliwę rozgrzałam na dużej patelni, wrzuciłam na nią cukinię, rozmaryn i smażyłam przez minutę.
3. Dodałam łyżkę octu balsamicznego, doprawiłam solą, pieprzem. Dodałam pomidory i smażyłam przez 3 minuty.
4. Wlałam nieco oliwy, dodałam kolejną łyżkę octu balsamicznego, doprawiłam i gotowałam przez kilka minut, aż warzywa stały się miękkie.
5. Wrzuciłam liście bazylii, w razie konieczności doprawiłam i podałam na stół.

Brak komentarzy

Prześlij komentarz