Curry z batatów i fenkuła


Składniki:

- 1 kg batatów
- 1 fenkuł
- 2 szalotki
- 1 czerwona papryka
- 1 papryczka chilli
- 300 g pomidorków koktajlowych
- 150 g szpinaku baby
- 1 duży kawałek imbiru
- 1 duży pęczek kolendry
- 600 ml mleka kokosowego
- 1 łyżka mielonej kurkumy
- 1 łyżeczka czarnego pieprzu w kulkach
- 1 łyżeczka białej gorczycy
- 1 łyżeczka czarnej gorczycy
- 1 łyżeczka kolendry
- 1 łyżeczka owoców fenkułu
- 1 łyżeczka mielonej słodkiej papryki
- 1/2 łyżeczki kuminu
- szczypta szafranu
- olej do smażenia 

 Przygotowanie

1.  Na suchej teflonowej patelni podprażyłam przyprawy: pieprz, gorczycę, kolendrę, nasiona fenkułu i kumin. Poruszałam patelnią, aby przyprawy się nie przypaliły. Gdy zaczęły strzelać, przełożyłam je  do moździerza i roztarłam.
2. Fenkuł przekroiłam wzdłuż na pół, usunęłam twardą trójkątną końcówkę i posiekałam. 
3. Posiekałam szalotki, papryczkę chilli oraz łodygi kolendry (liście odłożyłam), a paprykę pokroiłam na kawałki. Imbir obrałam i starłam na tarce.
4. W garnku rozgrzałam trochę oliwy i wrzuciłam warzywa. Dodałam kurkumę, słodką paprykę oraz przyprawy z moździerza. Wymieszałam, przykryłam garnek i smażyłam, co jakiś czas mieszając, przez około 10 minut. 
5. W tym czasie obrałam ze skóry bataty i pokroiłam je na niezbyt duże kawałki. Wlałam do garnka mleko kokosowe i zwiększyłam ogień. Gdy zaczęły się gotować, dodałam bataty i wlałam trochę wrzątku (płyn powinien sięgać prawie do powierzchni warzyw). Dodałam szafran i wymieszałam. Przykryłam garnek i gotowałam, aż bataty zmiękły (około 20 minut). Na 3-4 minuty przed końcem gotowania dodałam przekrojone na pół pomidorki koktajlowe. Gdy wszystkie warzywa zmiękły, dodałam umyty wcześniej szpinak i wmieszałam go w curry. Zdjęłam garnek z ognia i doprawiłam solą i pieprzem. Na koniec posypałam grubo pokrojoną kolendrą.

przepis: "Facet i Kuchnia"


Brak komentarzy

Prześlij komentarz