Placki dyniowe z mąki teff, bezglutenowe

Składniki:*

- czubata szklanka pulpy z dyni

- 140 g mąki teff
- 4 łyżki mąki ziemniaczanej
- 300 g gęstego, naturalnego jogurtu
- 2 jajka
- 4 łyżki białego sezamu
- 50 g suszonej morwy
- 50 g wiórków kokosowych
- łyżka naturalnego, płynnego miodu
- 1/4 łyżeczki kardamonu
- 1/4 łyżeczki cynamonu
- 1/4 łyżeczki gałki muszkatołowej
- olej do smażenia

Przygotowanie:


1. W misce połączyłam puree z dyni z jogurtem naturalnym. Dodałam jajka, całość wymieszałam.
2. Przesiałam obie mąki i połączyłam  z masą dyniową. Dodałam pozostałe składniki, delikatnie wszystko zmiksowałam. 
3. Na patelni rozgrzałam olej. Nakładałam na nią po łyżce ciasta i smażyłam na średnim ogniu. Kiedy się lekko zarumieniły przewróciłam na drugą stronę i smażyłam  przez około 2 minuty. 
Gotowe ułożyłam na dużym talerzu wyłożonym ręcznikiem papierowym.

* jeśli placki się rozpadają można dosypać do ciasta mąki i przed nałożeniem na patelnię wymieszać.

1 komentarz