Tiramisu


Składniki:


- 750 g serka mascarpone
- 4 duże jajka (białka i żółtka oddzielnie)
- 2 paczki podłużnych biszkoptów( użyłam  Savoiardi)
- 3 łyżki drobnego cukru do wypieków
- szklanka świeżo zaparzonej, mocnej kawy
-  kakao do oprószenia
- 100 ml likieru Amaretto

Przygotowanie:


1. Żółtka i cukier miksowałam, aż masa zbielała i powiększyła swoją objętość.   
2. Dodawałam mascarpone, w kilku turach, ucierając do połączenia składników.
3. Do masy serowej wlałam dwa kieliszki amaretto i wymieszałam drewnianą łyżką. 
4.  W drugim naczyniu ubiłam na sztywno pianę z białek. Gotową połączyłam z masą serową.
5. Kawę zaparzyłam i przestudziłam. 
6. Biszkopty bardzo krótko moczyłam w kawie i natychmiast układałam na dnie formy. 
7. Na biszkopty wyłożyłam połowę warstwy serowej. Na ser ponownie położyłam nasączone kawą biszkopty. Nałożyłam drugą warstwę sera i  całość wyrównałam. 
8. Wstawiłam do lodówki na kilka godzin. 
9.  Przed podaniem oprószyłam kakao.


Brak komentarzy

Prześlij komentarz