Kremowa zupa kalafiorowo serowa


Ta zupa uzależnia! Jest aromatyczna i kremowa. Uwielbia ją nawet mój trzy letni syn, który do tej pory stał na bakier z kalafiorem.

Składniki:

- 2 marchewki
- 2 łodygi selera naciowego
- 2 średnie cebule
 - 2 ząbki czosnku
- 1,8 litra bulionu warzywnego
- 800 g kalafiora (jeden średni lub duży)
- 200 g sera cheddar
- gałka muszkatołowa (opcjonalnie)
- łyżka musztardy angielskiej
- sól
- czarny pieprz 
- olej do smażenia

 Przygotowanie

 1. Marchewki obrałam i pokroiłam w grube plasterki. 
 2. Cebule obrałam i grubo posiekałam.
3. Czosnek obrałam i pokroiłam na plasterki, tak samo na plasterki pokroiłam selera naciowego.
4. Kalafiora pokroiłam na 1,5 cm plastry.
5. Do dużego garnka wlałam 2-3 łyżki oleju. Kiedy się nagrzał dodałam wszystkie pokrojone i posiekane składniki. 
6. Gotowałam 10 minut pod lekko uchyloną pokrywką.
7. W międzyczasie ser starłam na tarce do miski i odłożyłam na bok.
8. Po 10 minutach do garnka wlałam 1,8 litra bulionu. Wymieszałam i zagotowałam.Zmniejszyłam ogień do małego i pod przykryciem gotowałam następne 10 minut.
9. Zdjęłam rondel z ognia, przyprawiłam zupę solą i pieprzem. Dodałam ser i musztardę. 
10.  Zmiksowałam zupę. Przelałam do miseczek i doprawiłam startą gałką muszkatołową.

przepis: "Każdy może gotować", Jamie Oliver 


Brak komentarzy

Prześlij komentarz